יום שישי, 7 בפברואר 2014

הכנת דאודורנט טבעי

עובדה יחסית ידועה היא שרוב הדאודורנטים שנמכרים בארץ מכילים אלומיניום שזה חומר הנחשד כמסרטן וכגורם מזרז למחלות קשות. העיניין הוא שאנו שמים דאודורנט כמעט כל יום בשבוע כל החיים שלנו מה שגרם לי לחפש פתרונות יותר בריאים עבורי. פתרון ראשון הוא לקנות דאודורנט טבעי. יש מספיק חברות בחו"ל (אפשר למצוא גם בארץ) שהבינו את הרעיון של לא להשתמש באלומיניום. פתרון שני הוא להכין לבד. אפשר להכין דאודורנט טבעי משלושה מרכיבים פשוטים בקלות ובזול וזה מה שאני אראה פה.

מרכיבים:
  • 1/4 כוס קורנפלור
  • 1/4 כוס סודה לשתייה
  • 1/4 כוס שמן קוקוס
  • חצי כפית ויטמין E - אופציונלי

בנוסף צריך מיכל שאליו נעביר את תערובת הדאודורנט. אופציה ראשונה היא להשתמש במיכל דאודורנט סטיק ריק. אופציה שנייה היא להשתמש בתבנית. אני השתמשתי בשתי תבניות סיליקון ויצאו לי שני דאודורנטים בצורת פרחים אולם ניתן גם להתמש סתם בכוס פלסטיק, העיקר שיהיה אפשר להוציא אחרי שהתערובות מתקררת ומתגבשת את הדאודורנט חוצה.

אופן הכנה:
מערבבים את הקורנפלור וסודה לשתייה. ממיסים את שמן הקוקוס ומוסיפים לתערובת. על מנת להעריך את חיי המדף של הדאודורנט ניתן להוסיף ויטמין E. מערבבים הכל יחד עד שמתקבלת תערובת חלקה ולבסוף שופכים למיכל/תבנית. משאירים את התערובת בחוץ במשך 24 שעות או 12 שעות במקרר (במידה ועונת השנה היא קיץ אז רצוי לשמור את הדאודורנט במקרר).
מהכמות המצויינת ניתן להכין עד שני דאודורנטים (תלוי בגודל).

בהצלחה :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...