יום שני, 30 במאי 2016

סריגת טופ


חולצות טופ סרוגות ואפילו בגדי ים סרוגים נהפכו לפופאלריים בשנה האחרונה. במדריך הזה אני מציגה מהדרך הפשוטה ועד טיפה יותר מורכבת להכין טופ סרוג יפיפה לימי הקיץ החמים.

זהו לא מדריך המכיל הוראות מדוייקות מכיוון שאת הטופ סורגים בהתאם לגוף. ידע בסיסי בסריגה עם מסרגה אחת נדרש על מנת להבין את המדריך.
מספיק לבצע את הבסיס בשביל לסרוג טופ. השלבים מעבר לבסיס מוסיפים לטופ קישוטים ומגע יותר מיוחד אך אופציונליים לחלוטין.

הבסיס:
מתחילים בלסרוג שורה של עיני שרשרת תוך מדידת האורך הרצוי מצלע אחת של המותן עד השנייה (לי לדוגמה יצאו 51 עיני שרשרת). לאחר מכן נסרוג עוד עין שרשרת אחת, נפוך, ואל תוך כל טבעת נסרוג חצי עמוד. בסוף השורה נחזור על התהליך של סריגת עין שרשרת, היפוך וסריגת חצי עמוד לכל טבעת. חוזרים על התהליך עוד כמה סבבים תלוי בעובי הרצוי.
זהו למעשה הבסיס שלתוכו נשכיל את החוטים על מנת לקשור את הטופ מאחורי הגב ובסופו נקבל רצועה סרוגה.

כעת אנו עומדים לתת לטופ מראה אלכסוני, על מנת לעשות זאת אנחנו עדיין נמשיך עם סריגה של חצאי עמוד ונתחיל כל שורה באותו אופן רק אחרי סריגת עין שרשרת, היפוך וסריגת חצי עמוד לטבעת הראשונה, אנו נדלג על הטבעת השנייה ונסרוג ישר לשלישית. נמשיך עם חצי עמוד עד הטבעת הלפני אחרונה עליה אנחנו נדלג ונסרוג ישר לתוך הטבעת האחרונה.


כפי שניתן לראות המהתמונה, מתחיל להתקבל לנו אלכסון בצדדים. למעשה אפשר להמשיך ככה את שאר הסיבובים עד שמגיעים לגודל הרצוי ולסיים את סריגת הטופ. כל מה שישאר להוסיף בהמשך זה את חוטי הקשירה עליהם אני מסבירה בחלק "חוטי קשירה".

  
תוספות:
על מנת לעשות את הטופ קצת יותר אישי ומעניין יש הרבה "קישוטים" שאפשר לסרוג. אני מסבירה מה סרגתי עבור הטופ שלי. כאן הדברים מתחילים קצת להסתבך.
על מנת ליצור את הריבועים שבתמונה מתחילים בלסרוג עמוד לטבעת הראשונה. כשמסיימים את העמוד יוצרים עין שרשרת, מדלגים על טבעת אחת וסורגים את העמוד לתוך הטבעת השלישית, חוזרים על התהליך בשביל כל השורה.


בטופ שלי סרגתי שלוש שורות של עמודים עם אותה הטכניקה בדיוק עבור כל שורה.


לאחר מכן סרגתי שורה עם חצי עמוד. בשורה האחרונה בטופ סרגתי לתוך טבעת ראשונה שני עמודים, מעבירים את המסרגה דרך הטבעת השנייה, מלפפים את החוט ועוברים איתו דרך הטבעת והעין. ממשיכים את שני הצעדים עד סוף השורה.


כבר כאן יכולתי לסיים את הטופ אבל החלטתי להוסיף לו עוד מימד בצד ולכן סרגתי עמודים באלכסון.


בחלק התחתון סרגתי חצי עמוד עבור כל טבעת והמשכתי עם העמודים עבור האלכסון השני.


בסוף גזרתי את החוט והעברתי אותו דרך הלופ על מנת שלא יפתח.

חוטי קשירה:
צריך להכין שני חוטי סריגה, אחד עבור קשירה דרך הצוואר והשני זה קשירה דרך הגב.
את החוטים מכינים ע"י סריגת עיני שרשרת באורך המתאים.
עבור חוטי קשירה למעלה, העברתי את החוט מצד אחד של הטופ לצד השני


עבור הגב העברתי את החוט באלכסון דרך שני פתחים בשני הצדדים.


ולהן להטופ שיצא. מאוד ממליצה להכיר את המושגים הבסיסיים ולנסות לסרוג בעצמכם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...